2008/03/25

Lönestatistik

Jag har tyvärr inte hittat någon lönestatistik över de tre Nordiska MBA-programmen. Det jag kan säga efter samtal med de olika administrationerna är att lönen går upp, men man dubblar inte ersättningen över en natt.

Detta ligger säkerligen i paritet med att insatsen inte är lika stor som i USA eller England och att kulturen som vi har runt utbildning i Sverige (och i Norden). Jag har dock inställningen att detta sakta men säkert kommer att ändras och att vi om ca. 10-15 år ser detta i Sverige.

Alla jag har talat med, t.ex Michael Page, anser att en MBA definitivt "öppnar dörrar". Om man enbart ska göra en MBA för pengarnas skull, plugga corporate finance här, och jobba här.

Om det är så att Någon "där ute" har tillförlitlig before & after statistik över de Nordiska MBA-programmen, skicka i så fall mig ett email.

1 comment:

Agata said...

Jag har inte att fungera som gillar dig men ja hittade en bra informativ plats främst för alla dina frågor MBA