2008/09/02

Tisdag mitt på dagen..

Jag har nu skrivit in mig på "ligningskontoret" i stadsdelen Töyen och sen har jag varit på skolan och skrivit ut ett case. Jag har även fotograferat lite, samt ordnat med ett norskt telefonnummer. Detta var klurigare än jag trodde, då man verkligen behöver ett norskt personnummer innan man kan köpa en "startpakke" som ett kontantkort heter. Det finns lika "bra" urval som hemma, där de olika leverantörerna mer eller mindre har samma pris. Jag köpte ett kontantkort från Chess, som är norska NetComs "billighetsvariant" (använder i alla fall samma nät). Kommer säkert att suga stenhårt..

Det är realisation på kött-deg på Töyen och sen ser jag trött ut på bild (som är tagen utanför BI), bättre kan jag inte sammanfatta dagen..

2 comments:

Anonymous said...

Hejsan,
Kul att läsa om dina MBA-förberedelser och nu även om första tiden i Oslo. Vet av egen erfarenhet att det är lite knöligt innan man fått sitt norska personnummer. Valet av kontantkort från Chess var klokt. Har funkat aldeles utmärkt för mig.

Lycka till!
/m

Anonymous said...

Hej M!

Trevligt att höra av dig igen. Ja, det är väldigt mycket förberedelser etc innan det verkligen drar igång på onsdag. Ska iväg o titta på en lägenhet ikväll och en till imorgon. Det ska nog lösa sig. Ha det riktigt bra!
/ Carl